keskiviikko 4. tammikuuta 2012

Mullistuksia

Vihjailin jo aiemmin, että mun ja kisujen elämään on tulossa muutosta. Nyt, kun on tarkemmin tulevaisuus selvillä, uskallan täälläkin kertoa.

Joku on saattanut huomata, että blogin esittelylaatikosta tuolta reunasta on kadonnut maininta miehestä. Tämä johtuu siitä, että tiemme erosivat miehen halusta vähän ennen joulua. Vielä saman katon asutaan, mutta tänään sain vahvistuksen, että siskoni ja minä muutamme Helsinkiin Hoasin kaveriasuntoon kissojen kanssa.

Haimme siis eron jälkeen heti asuntoa eri asuntosäätiöistä ja 1,5v jälkeen hakemuksen laittamisesta saimme asuntoehdotuksen hoasilta. 1.2.12 olisi nyt tarkoitus muuttaa.

Eron takia olinkin sen 1,5vk poissa exän luota, mutta nyt asutaan vielä saman katon alla kunnes pääsen muuttamaan. Tässä erossa ei ole mitään kovin dramaattista ja toivon, että pysymme exän kanssa edes hyvän päivän tuttuina.

Kaikki kolme kissaa jäävät minulle, koska Topista en luovu (1,5vk Topi oli ilman syliä, kun ex ei kelvannut, eli Topille mä olen se tärkein), Tessan ja Topin erottaminen olisi julmaa, koska ovat niin läheisiä ja Mintun luovutuspapereissakin on mun nimi ja mulla on tytölle mahdollisesti kasvatussuunnitelmia. Vaikka miten päin asiaa katsoo, niin erottaessa kisut yksi jäisi yksin. Topi ja Minttu on vielä ihan selvästi kissakaverista nauttivia ja Tessakin kyllä tykkää tutusta leikkikaverista, vaikka se parhaiten ainoana kissana pärjäävä olisikin.

Haikein mielin tähän muutokseen suhtaudun, mutta toisen tunteita ei voi muuttaa, joten ensi kertaa elämässäni kunnolla olen omillani. Taloudellisesti tämä ei ole kovin hyvä juttu, mutta laskelmieni mukaan minun pitäisi pärjätä ja pystyä ruokkimaan kissat joko opintolainan tai osa-aikatöiden avulla. Kasvatushaaveitakaan en ole valmis tässä vaiheessa kokonaan hautaamaan. Ainahan on olemassa sijoitusmahdollisuus kasvatuskissoillekin.

Että tällaisia muutoksia on tapahtunut ja tulossa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti